Praca w domowym zaciszu ma wiele zalet, ale nie jest wolna od wad, czy przynajmniej pewnych utrudnień. Zorganizuj ją w taki sposób, by pracowało ci się jak najbardziej komfortowo i wydajnie!Najważniejsza jest organizacja miejsca pracy, a nie jego metraż. Jeśli twoje domowe biuro ogranicza się do biurka, które w dodatku jest niewielkie, nie masz zbyt wielu możliwości aranżacji. Pozostaje ci takie zorganizowanie miejsca pracy, by zapewniło ci jak największy komfort!
Jak zorganizować miejsce pracy w domu?
Najważniejsze jest zorganizowanie schowków do przechowywania drobiazgów - w końcu to one wprowadzają największy rozgardiasz! Organizery do przechowywania - na ścianie czy przy biurku to rozwiązanie tanie, a przy tym bardzo skuteczne. Co ważne - większość takich organizerów możesz wykonać samodzielnie! Od organizacji miejsca pracy w największym stopniu zależy jej wydajność. To, jak wygląda twoje biurko, ma większy wpływ na twoją skuteczność, niż może ci się wydawać. W domu, w przeciwieństwie do biura, jest także więcej "rozpraszaczy", które negatywnie wpływają na wypełnianie obowiązków. Najważniejsze jest więc takie zorganizowanie miejsca pracy, które zapewni wygodę i zadba o maksymalne skupienie na wykonywanych czynnościach. Wszystkie potrzebne drobiazgi powinny być pod ręką, by nie trzeba było szukać ich i rozpraszać się w ten sposób. Te przedmioty, których używasz rzadko, schowaj do zamykanych szuflad lub pudełek. Biurka w domowym biurze (albo w kąciku salonu czy pokoju), są zazwyczaj niewielkie, dlatego aby utrzymać na nich porządek, a jednocześnie mieć łatwy dostęp do najpotrzebniejszych rzeczy, warto zaopatrzyć się w organizery.
Tablica - magnetyczna albo korkowa
Taka tablica, zawieszona na ścianie nad biurkiem, pozwoli na szybki podgląd najważniejszych spraw. Wszystkie notatki, ale także zdjęcia czy drobne pomoce biurowe (spinacze, pinezki), będziesz mieć w zasięgu wzroku i na wyciągniecie ręki. Najzwyklejszą tablicę korkową kupisz w praktycznie każdym supermarkecie i sklepie papierniczym..Pojemniki na ścianę
Jeśli nad biurkiem masz wolną ścianę i nie boisz się wiertarki, pomyśl o przymocowaniu na niej różnej wielkości pojemników. Ułatwi to utrzymanie porządku, zapewni estetyczny wygląd kącika pracy, a także łatwy dostęp do potrzebnych rzeczy.
To, jak będą wyglądać pojemniki, zależy tylko od twojego gustu i upodobań. Możesz zrobić je własnoręcznie, kupić gotowe pojemniki ozdobne, bądź wykorzystać na przykład puszki po herbacie. Wszystko jest dozwolone - byle tylko wpisywało się w twoją koncepcję i pasowało do ogólnej aranżacji wnętrza.
Organizer na ścianę
Inną metodą utrzymania porządku i łatwego dostępu do potrzebnych drobiazgów jest organizer montowany na ścianie. Rodzajów tego typu akcesoriów jest mnóstwo, najczęściej organizery ścienne mają prostą formę metalowej siatki lub ramy ze sznurkami rozciągniętymi pomiędzy jej ramionami. Taki organizer sprawdzi się najlepiej jako miejsce na ważne informacje czy większe akcesoria biurowe, takie jak nożyczki, dziurkacze czy zszywacze. Na kratkach łatwo także zamontować kubeczki na długopisy czy inne akcesoria biurowe.
Taśmy i tasiemki rozciągnięte na ścianie
Jeśli nie chcesz wiercić w ścianach, pomyśl o mniej inwazyjnym rozwiązaniu, w postaci elastycznych taśm. Wykorzystasz je podobnie do tablic korkowych - wieszając na nich karteczki z informacjami i przypomnieniem, zdjęcia, drobne przedmioty.Możesz wykorzystać w tym celu odpowiedni kawałek materiału z odzysku lub kupić gotowe, estetycznie wykończone taśmy w pasmanterii.
Półki ścienne i płyty pilśniowe
Otwarte półki wieszane na ścianie to także doskonałe rozwiązanie. Dodaj do nich przegródki lub poustawiaj pudełka, a wszystko będzie pod ręką w idealnym porządku!
.