Chaos w przestrzeni przeznaczonej do pracy to wielka pułapka. Odbiera energię, zjada czas, nie pozwala skupić się na tym, co ważne. Odpowiedni organizer na biurko pomoże łatwo utrzymać na nim ład, a co więcej - nie musi wcale być drogi. Można pewnym nakładem pracy i czasu wykonać go całkiem samodzielnie dostosowując do własnych potrzeb.
Organizery na biurko - kupno czy własnoręczne wykonanie?
Oczywiście w sklepach nie brakuje gotowych organizerów - są przeróżne, designerskie i całkiem proste, tanie i drogie, wykonane z metalu, plastiku, szkła, a nawet miedzi. Istnieje jednak równie wiele sposobów n samodzielne wykonanie pięknego organizera, który spełni wszelkie funkcje tak samo dobrze, jak kupny.
A czy w ogóle warto mieć organizer?
Oczywiście. Pozwala on znaleźć miejsce dla wszystkich artykułów piśmienniczych, dokumentów, spinaczy i drobiazgów, które zwykle stale się gubiły. Organizery do szuflad pozwalają za to utrzymać porządek w niewielkich przedmiotach, które zwykle się tam znajdują. Dla osób, które pracują głównie przy biurku, jest to szczególnie ważne - porządek w miejscu pracy pozwala zaoszczędzić czas, a także łatwiej się skupić i poświęcać więcej cennej energii na wiodące obowiązki. Odpowiednio rozmieszczone przedmioty sprawiają, że wszystko jest pod ręką, a myśli nie wędrują od tematu do tematu.
Organizer na biurko - jak go zaplanować?
Pierwszy musi być pomysł - organizer można zrobić niemal ze wszystkiego, to prawdziwe pole dla kreatywności. Przydadzą się pudełka po butach, ale i słoiki, różne pojemniki. Warto też przemyśleć, czego na co dzień używamy w pracy. Całkiem inny będzie organizer dla osoby, która maluje farbami i używa nożyczek oraz kolorowych papierów, niż dla osoby posługującej się długopisem i spinaczem.
Ogromną zaletą organizera handmade jest to, że można go zaprojektować pod własne potrzeby. Jeśli nasze narzędzie pracy stanowią liczne przybory do pisania, dobrym pomysłem będzie wykorzystanie czystych słoików, ozdobionych papierem czy farbą witrażową. Prostsze organizery na nieliczne przedmioty można też wykonać z papieru.
Organizer z tektury
Aby wykonać ten projekt, musimy nazbierać nieco kartonów po butach, rolek po papierze toaletowym oraz kolorowego papieru. Rolki będą pełniły funkcję stojaków na przybory do pisania, a w kartonach zmieszczą się kartki, spinacze, zszywacze, telefon czy klucze. Pierwszy krok to oklejenie rolek i kartonów kolorowym papierem, tak by pasowały do wystroju wnętrza. Drugi - połączenie elementów według własnego uznania. Bardzo dobrym sposobem jest umieszczenie rolek w kartonie, by je ustabilizować.
Opcja do szuflady - organizer chowany
Gdy organizer na blat jest już gotowy, można pomyśleć o szufladach. Bałagan powstaje tam bardzo łatwo. Wrzucamy drobne przedmioty, a po kilku dniach okazuje się, że niczego nie da się tam znaleźć. Wszystko leży razem, splątane i nieuporządkowane. Organizer chowany do szuflady stworzy dodatkowe przegródki na drobiazgi, dzięki czemu będą się mniej gubiły. Bardzo dobrym sposobem jest zastosowanie cienkich listewek z drewna, a także wypełnienie szuflady pudełkami o różnych wymiarach. Wprawdzie zmniejszy to ogólną pojemność szuflady, jednak pozwoli przy tym zyskać porządek.
.