Gdy na biurku panuje chaos, taki sam stan przekłada się także na pracę. Niestety, wszelkie teorie "kontrolowanego nieładu" zdają się nie mieć za wiele wspólnego z rzeczywistością. Efektem bałaganu na biurku niemal zawsze jest niższa wydajność pracy, wolniejsze wykonywanie zadań i mniejsze skupienie.
Organizator na biurko pozwala zaprowadzić porządek i utrzymać go mniejszym nakładem pracy. Dzięki niemu wszystkie dokumenty, przybory do pisania i inne drobne przedmioty zyskują własne miejsce. W dodatku taki organizator można wykonać samemu, dając upust potrzebie kreatywności i tworzenia. Czy opłaca się zrobić organizator na biurko DIY? Czy lepiej kupić go w sklepie?
Praca ręczna, czyli organizator DIY
Inspiracji z pewnością nie brakuje - w internecie znajdują się dziesiątki, jeśli nie setki pomysłów na ręcznie wykonany organizator. Z łatwością można znaleźć także gotowe przepisy "krok po kroku", dzięki którym każdy podoła wykonaniu organizatora. Co więcej, takie zadanie wcale nie musi być trudne ani wymagać wysokich umiejętności. Dlaczego warto zrobić własny organizator? Będzie w pełni spersonalizowany, dokładnie taki, na jakim nam zależy. Samodzielne wykonanie rzeczy, której możemy potem z powodzeniem używać, jest też bardzo satysfakcjonujące.Czy organizator na biurko DIY ma jakieś wady? Z pewnością nie każdy ma ochotę poświęcać swój czas i pracę na takie zajęcia. Co więcej, jeśli nie wykonamy go z solidnego drewna (a to już raczej trudne zadanie), organizator DIY nie będzie służył tak długo, jak ten ze sklepu. Dla osób, które nie pałają miłością do majsterkowania wizyta w sklepie wydaje się najbardziej godną polecenia spośród opcji. Tym bardziej, że wybór jest naprawdę ogromny.
Dobra organizacja przestrzeni
Dobra, czyli taka, która sprzyja skupieniu i pracy. Bardzo ważne jest światło, które powinno padać na biurko z okna - tak, by wykorzystać możliwe długo dzienne oświetlenie, najzdrowsze dla oczu. Wieczorna praca wymaga już dobrej, solidnej lampki. A co jeszcze powinno stać na biurku? Z pewnością solidny organizator na dokumenty, pudła do przechowywania chwilowo niepotrzebnych papierów, przybornik mieszczący długopisy i inne artykuły piśmiennicze, a także pudełko na kleje, zapasowe zszywki, nożyczki.
Organizator - który warto wybrać?
Wszystko zależy od oczekiwań osoby, która będzie z niego korzystała. W biurze, gdzie przechowuje się mnóstwo dokumentów (także archiwizowanych), konieczna będzie przestrzeń na kartoteki i segregatory. Sam organizator powinien mieścić tylko to, co musi być pod ręką - z pewnością nie faktury sprzed kilku tygodni. Wersja minimum to półka ma dokumenty bieżące oraz mały stojak na długopisy czy ołówki. Przy szerokim wyborze, jaki oferuj,ą producenci, warto też skupić się na swoich preferencjach estetycznych. Kolorystyka, kształt organizatora, wszystko to wpływa na komfort pracy. Warto pamiętać, że uporządkowane i estetyczne biurko zawsze bardzo dobrze świadczy o osobie, która przy nim siedzi - zarówno w oczach współpracowników, jak i odwiedzających biuro klientów.
.